Keine Story von Tourismus-Agentur Schleswig-Holstein GmbH mehr verpassen.

Tourismus-Agentur Schleswig-Holstein GmbH

Nye Pressemeddelelse: Ho ho ho – De skønneste julemarkeder i Slesvig-Holsten

Ho ho ho – De skønneste julemarkeder i Slesvig-Holsten

Kiel. Den hyggeligste og mest fredfyldte årstid fejres som en skøn fest i det ægte nord: Byerne og landstederne stråler af lys og tryllebinder de besøgende. Julemarkederne, der er berømte langt ud over landets grænser, og de mindre adventsmarkeder, tiltrækker både gæster med duften af gløgg og brændte mandler og byder samtidig på mange regionale specialiteter og kunsthåndværk. Hvis du har lyst til at komme i julestemning i det nordtyske med en hyggelig slentretur på et af julemarkederne, kan du sikkert få et godt tip af turistkontoret i Slesvig-Holsten.

NORDSØEN

Prægtig juleglans i St. Peter-Ording

St. Peter-Ording forbereder sig: Det populære julemarked bag den historiske ø i landsbyen åbner dørene fra den 8. december 2023 og holder åbent frem til den 2. januar 2024. De besøgende kan glæde sig til en curlingbane, en børnebiograf, en karrusel og mange julegodter. I åbningsugen dystes der om Curling-Cuppen: Interesserede kan nu lade sig registrere. Juletræsfesten under åben himmel finder sted lørdag den 16. december. Igen i år er der nytårsfest under åben himmel i St. Peter-Ording fra kl. 21 til kl. 2 om natten.

Husum vintertid med julemarked

I Husum går det festligt for sig: Byen er pyntet op til jul, og de besøgende opfordres til at til aflægge besøg i den julepyntede by med de festligt oplyste gavle og julehavnen. Her kan interesserede følge i digteren Theodor Storms fodspor. Han var selv julefan. Der er varme futjes på menuen på julemarkedet i Husum for ikke at nævne vafler, bratwurst og crêpes. Julemarkedet er åbent fra den 27. november til 27. december (undtagen 25.12) og finder sted på markedspladsen omkring Tine-fontænen.

Julemarked på herregården Hoyerswort

Julemarkedet på herregården Hoyersworth i Odenswort syd for Husum inviterer gæster den 1. og 3. weekend i advent til det imponerende gods Hoyerswort – med herrehuset og Haubarg –for det årlige Hoyersworter julemarked. De 20 udstillere er fordelt på de øverste museumslokaler i herregården, keramikværkstedet med tilknyttet tjenestekøkken og Haubarg (indgang fra bagsiden).

Markedsøkonomi på Sild før jul

Der er ikke kun hyggeligt på de danske julemarkeder på Sild: Den ”lille julebasar”, ”Adventszauber” af Jörg Müller og ”Keitumer Scheunenmarkt” i det lokale egnsslagteri på Sild byder på klassisk julestemning. I år inviterer Morsum kulturvenner til ”Jööltir ön Muasem” fra 1. til 3. december i det festligt udsmykkede ”Musaem Hüs”. Ligeledes den 1. weekend i advent afholdes Lister-julemarkedet på området A-Rosa-resorts på den nordlige del af øen. Den 2. weekend i advent stråler julemarkedet i Kampen af lys. Den 8. december åbner ”Sild-julemarked“ i hjertet af Westerland. ”Neue Mitte”, der er omgivet af rustikke træhytter, funkler indtil onsdag den 3. januar. Den 3. weekend i advent inviterer Hörnum til julemarked på den sydlige del af øen.

Havnejul på Pellworm

MS RUNGHOLT ligger ved havnen i Pellworm. Men den anden weekend i december forvandles skibet til en helt speciel julekulisse. Gæsterne kan se frem til en maritim jul den 9. og 10. december med markedsboder, der tilbyder særlig kulinariske retter, håndlavede kunstværker og juletræsalg. Pellworm Shanty Choir leverer den musikalske underholdning, og julemanden kommer et smut forbi på sin rejse.

Åbn online-døre med Hallig Hooge

Igen i år præsenterer Hallig Hooge sin retro-online-adventskalender. Den ikoniske adventskalender gemmer på konkurrencer og overraskelser rundt om på Hallig bag 24 små låger. Kalenderens fotomotiv er atter den julepyntede Johanneskirke.

Vintertid på øen i åbent hav Helgoland

Fra november genoplives og omdesignes en tradition, nemlig grottebelysningen. Klipperne på vestsiden af Helgoland bliver oplyst onsdag, fredag og lørdag indtil midten af februar 2024. I starten af december starter julebegivenhedens højdepunkter: Starten er den 3. december i Helgoland-museet med adventsmarkedet i museets gård. Til den 2. advent er der planlagt et julemarked med en håndarbejdseftermiddag, og julemanden vil overraske børnene den 3. advent, hvor Helgolands ungdomsbrandkorps afholder julemarked med fakkeltog . Efter jul (27./28. + 30. december) afholdes vintermarkedet på rådhuspladsen.

Vintermagi i Büsum med online adventskalender

Büsums hjerte vil blive fortryllet fra 25. november 2023 til 7. januar 2024: Centralt beliggende i rådhusparken og i fodgængerzonen præsenterer Büsumer Winterzauber sig med diverse lækkerier. For første gang er der en online-adventskalender i Büsum: Deltagerne dykker her ned i en verden af legender og anekdoter om kurbadet ved Nordsøen.

Adventsmagi på Hamrum

Lille og meget upersonlig er ”adventsmagien i Amrum”. Øboerne opbygger på eget initiativ små boder på terrassen ved Hotel Seeblick i Norddorf og samler kunsthåndværkere fra Amrum. Her serveres gløgg, varme supper, snobrød og kvarkboller. Oprindelig var markedet tiltænkt vinterboere på Amrum, men nu er markedet forlængst blevet til et mødested for gæsterne. Adventsmagien er åben i adventsweekenderne samt fra jul til 5. januar fra kl. 13 - 20 (juleaften og nytårsaften fra kl. 11 til 15). Den 6. januar fyres der op under den sidste glød, indtil alt er tomt.

MELLEM KYSTERNE

Adventsmarkedet i det gamle slotsgartneri i Plön

Fra den 15. til 17. december lyser små lamper overalt på adventsmarkedet op fra kl. 11 til 18 i det gamle slotsgartneri. På Café Gröönte serveres julegodter og gløgg. De besøgende kan gå på opdagelse i gartneriet Moos og urteriet, hvor de kan købe helt specielle gaveidéer til indendørs og udendørs brug. For de mindste kigger julemanden forbi fra kl. 15 - 18 og fortæller historier og synger julesange.

Nyt julemarked i Bad Schwartau

I år sættes julemarkedet i Bad Schwartau op i en helt ny iscenesættelse: Ægte juletræer, et gulv lavet af træflis og stier på træplanker skaber en autentisk og varm atmosfære for gæsterne. Den nyetablerede ”Markttwiete” fører publikum gennem dværgskoven til det store marked på markedspladsen, hvor julevarerne og specialiteterne udøver deres fortryllende virkning. Der sælges også på et vegetarisk og et vegansk sortiment.

Julemarked i Eutin med juleparade

I dagene fra den 30 november til den 23. december forvandles forpladsen foran slotsensemblet til en juleskov, og her skabes adventsstemningen af op til 70 juletræer. Her på Eutins julemarked bydes der også på kulturelle godter. I weekenderne afholdes praktiske aktiviteter for børn, jonglører, fabelvæsener og gøglere. Hvis du har lyst til at opleve julebyen Eutin i ro og mag, kan du tage en tur med juletoget, der kører gennem den gamle bymidte i adventsweekenderne. Den 17. december inviterer butikkerne til gavesøndag og afholder en juleparadefra kl. 12 til 17 med engle, nøddeknækkere og julemænd gennem Eutins bymidte. Den 2. weekend i advent inviterer Kiwanis-club Ostholstein til det traditionelle julemarked på slottet i Eutin. De lokale skoler og musikskolen i Ostholstein-distriktet står for musikprogrammet. Der er gratis adgang, men frivillige bidrag modtages med taknemmelighed.

Julemarked i Kurpark Malente

Den 1. weekend i advent sælger professionelle amatørkunsthåndværkere håndlavede artikler fra Malente i Malentes kurgæstehus og i kurparken. Der er adgang til et gavesortiment på julemarkedet der spænder fra lysbuer og adventsdekorationer til honning - et godt sted at købe en gave eller to. På koncertpladsen kan gæsterne nyde stemningen med levende julemusik.

Jul i Pronstorf

For nu 31. gang stråler de gamle godsstalde, kornsiloer og kvægstalde med juleglans i Pronsdorf. Fra den 17. november til 17. december fejres den farvestrålende ”Pronstorf-jul” traditionelt i weekenden med et børneprogram og udsigt ud til den barokke herregård.

Friske juletræer på Stockseehof-godset

Stockseehof-godset åbner julemarkedet den 2. december og fortsætter frem til den 3. uge i advent, hvor der holdes åbent fra kl. 11 til 18. Du også mulighed for at slå to fluer med et smæk og købe juletræ ved samme lejlighed. Fra gårdens egen skov sælges frisk fældede juletræer af alle typer og størrelser.

Julemarkedet i Kiesdorf omkring Margarethenhoff

De besøgende på julemarkedet i Kisdorf kan fra den 24. til 26. november forvente en malerisk kulisse med talrige festligt udsmykkede boder og en masse attraktioner i ”en magisk atmosfære“. Der står også en børnekarrusel klar. På det fredede gods kan gæsterne få en forsmag på julen i landsbyatmosfæren på det fredede gods Margarethenhoff.

Familiejul i eventyrskoven Trappenkamp

Den store skovjul i eventyrskoven afholdes igen! Omkring skovhuset og familierestauranten i Trappenkamp er skoven festligt udsmykket, og talrige hytter, boder og attraktioner inviterer både børn og voksne til at deltage. Hvad enten det er Kasper, eventyrstien, julemanden eller håndarbejdshytten, så er juleskoven klar til at skabe en vidunderlig atmosfære lørdag den 9. december fra kl. 11 til 19 og søndag den 10. december fra kl. 11 til 18.

Jul i Wildpark Eekholt

Det kommer til at foregå i en dyrisk og julepræget stemning i Wildpark Eekholt. I weekenden omkring første december finder et stemningsfyldt julemarked sted. Juleaften gør julemanden ophold i dyreparken i tiden fra kl. 10.30 til 13 for at give dyrene julegodter og møde de spændte børn.

Julemarked i Braaker Mühle

I år arrangerer Braaker Mühle for første gang julemarked under mottoet ”Dit julemarked fra dit julebageri”. Interesserede kan besøge den fredede vindmølle de første tre weekender i advent på lørdage fra kl. 16 til 23 og søndage fra kl. 13 til 19. Der venter gæsterne Braaker Mühle talrige øjeblikke af nydelse, et børneprogram, indkøbsmuligheder og kunsthåndværker samt afvekslende liveshow.

”Slottet i advent” i Ahrensburg

Den 3. weekend i advent forvandles slottet i Ahrensburg til et gods, der er præget af den velkendte stemning op til jul. Den 16. og 17. december kan gæsterne opleve den specielle julestemning på ”Slottet i advent” fra kl. 15.30 til 18.30. Den særlige tur gennem slottet er festligt ledsaget af musik og korsang. De fornemme rokoko-herrer på stedet skal skabe den perfekte illusion. På den 2. etage er der julehåndværk for børn, højtlæsning, selfie-spots og et nostalgisk dukkehus. Caféen i kælderhvælvingen serverer kulinariske nydelser.

Reinbek-jul på slottet

Cirka 70 udstillere har julevarer til salg, navnlig personligt kunsthåndværk til jul i Reinbek på Reinbek slot: Tiffany, håndbroderier, sølvsmykker, julekort, glasbilleder, kristent kunsthåndværk fra Betlehem og en masse andet. Der er taget hånd om forplejningen. Julen i Reinbek holder åbent den 2. weekend i advent, lørdag fra kl. 13 til 21 og søndag fra kl. 11 til 18. På scenen i slotsgården sørger musikgrupper for julestemningen. Der er gratis entré.

Jul på kanalen i Friedrichstadt

Friedrichstadt er pyntet op til den store guldmedalje, og nu gør julen sit dejlige indtog i den lille hollandske by ved kanalen. Den 1. weekend i advent afholdes det traditionelle julemarked ”Grachtenweihnacht” omkring det store festlige juletræ på markedspladsen og indleder den festlige årstid den første weekend i advent. Fredag morgen starter ”Grachtenweihnacht” med en ”julebasar” i Paludanushaus. Derefter kan gæsterne mødes til en ”punch” i julelysets skær ved juletræet på markedspladsen. Udover de smukt dekorerede julehytter er der også kirkemarkedet, det såkaldte Sankt-Christophorus. Fredag og lørdag i de gamles by har forretningerne åbent til kl. 20 til juleindkøb.

Stjernemagi på julemarkedet i Glückstadt

Et særligt højdepunkt med stjernemagi er julemarkedet i Glückstadt. fra den 15. til 17. december. Omkring det festligt pyntede juletræ lyser julepyntede træhytter op, hvor udstillerne præsenterer en farverig blanding af kunsthåndværk, bagværk og konfekt, juledekorationer samt gaver. Julemandens besøg er et af højdepunkterne. Julestemningen rundes af med live musik på julemarkedets scene ved kandelabrene. Julemarkedet er åbent fredag mellem kl. 14 og 20, lørdag fra 11 til 21 og søndag fra 11 til 18.

Julelandsbyen Wanderup med en hel landsby som vært

Hele landsbyen Wanderup lyser op i juleglans fra den 1. til 3. december, og luften er fyldt med den umiskendelige duft af julegodter. Julemilen strækker sig fra landsbykvindernes julesal til Dörplatz og den tilstødende Café Speicher. De, der er på udkig efter en julegave, er sikre på at finde det, de leder efter.

Julemarkedet i Neumünster lokker folk til med en jernbane af plast

I alt 36 juleboder skaber julemagi i Neumünsters bymidte på Großflecken. Dørene til julemarkedet åbnes fra den 27. november til den 23. december, og der serveres traditionel gløgg og poffertjes, flammekage, æblekage og vegetariske specialiteter. En skøjtebane af plast i høj kvalitet trækker skøjteløbere til Neumünster. Julemandens besøg er et højdepunkt, og det finder sted den 6. december kl. 17. Besøgende i McArthurGlen Designer Outlet Neumünster kan bruge centrets eget vintermarked til at få sig et velfortjent hvil. Talrige foto-spots og et lysshow op til jul skaber de perfekte rammer for julekort.

Magisk tid inden jul i hertugdømmet Lauenburg

Gut Basthorst indleder højtiden med julemarkedet LEBENSART. Fra den 24. november og fire weekender frem kan de besøgende opleve adskillige kunstudstillere og et omfattende følgeprogram. Fra den 1. weekend i advent frem til 23. december kan de besøgende beundre, hvad Mölln hævder er det smukkeste juletræ i Nordtyskland på julemarkedet i Mölln. Her er der desuden en kyssezone for de besøgende, hvor man kan kysse hinanden under misteltenen. Fra den 8. til 10. december byder julemarkedet i Lauenburg på en eventyrlig kulisse lige ved slotspladsen.

”De lütte Wiehnacht” i Rendsburg

Julemarkedet i Rendsburg ”De lütte Wiehnacht” , der åbner dørene for publikum på Schiffsbrückenplatz fra mandag den 27. november 2023 til 7. januar 2024 med skøjteløb og borgerhytte. Med skøjtebane, skøjtefester, skøjtekurser og vinterens julegodter fører ”De lütte Wiehnacht” de besøgende ind i en magisk vinterdrøm. Bürgerhütte er den nye opgradering af julemarkedet i år. Klubber, foreninger, mange aktive mennesker og kunsthåndværkere fra forskellige områder i regionen præsenterer deres arbejde her.

ØSTERSØEN

Julemarkederne i Lübeck i en historisk kulisse

Fra den 27. november 2023 stråler den maleriske gamle bydel igen i julelysets skær i hansestaden Lübeck og inviterer dig til en slentretur i Lübecks julemarkeder frem til den 30 december i de historiske omgivelser på UNESCOs verdensarvliste. Det begyndte alt sammen i 1648, da et julemarked for første gang blev stablet på benene for foden af Rådhuset i Lübeck. I dag drages gæsterne af i alt elleve julelokaliteter. Julebyen åbner offeicielt den 27. november med ”adventslys” i Mariakirken og det tilstødende lysoptog gennem gaderne i den gamle bydel. Det stemningsfulde tilbud spænder fra det traditionelle julemarked omkring rådhuset til kunsthåndværkernes markeder i Heiligen-Geist-hospitelet og Sankt Petri og de omhyggeligt iscenesatte temamarkeder på øen i den gamle bydel. Således minder det maritime julemarked på Koberg om traditionen i det gamle søfartskvarter omkring Sankt Jakobi og ”Havnegløden” inviterer de besøgende gæster til julemarkedet langs havnekajen på Drehbrückenplatz. Det historiske julemarked ved Mariakirken fører gæsterne med på en tidsrejse tilbage til middelalderen. De familievenlige tilbud i julens vidunderland finder for første gang i år sted på Jakobikirchof. I øvrigt: Julepostkontoret på Schrangen afventer til den 2. weekend i advent børnenes ønskeseddel og breve til julemanden. En særlig service for feriegæster er igen i år juletræsudlejningen ”A Tännchen, please!“, som giver interesserede i Lübeck og Travemünde mulighed for at låne et pyntet juletræ til højtiden.

Hygge, hjerte og lysglans på julemarkedet i Flensborg

Det traditionelle julemarked i Flensborg inviterer i år på en særlig vinteroplevelse i den gamle bydel fra 27. november til 31. december. Varme lys og hytter i nordisk stil pryder den indre bydel. Der er en følelse af hygge, kunsthåndværk og kulinariske nydelser i de smukke hytter mellem Südermarkt og Nordermarkt. Den festlige åbning af Flensborgs julemarked foregår mandag den 27. november kl. 17 ved julepyramiden på Südermarkt. Efter den officielle åbning blander julemanden og hans himmelske følgesvende sig med menneskemængden.

Kiels juleverden i den indre by

Hvert år lokker julemarkedet i Kiel besøgende til i den oplyste indre bydel i Kiel. Fra den 27. november til 23. december præsenteres juleverdenen i forbundsstatens hovedstad for den 50. gang. På Holstenplatz, Asmus-Bremer-Platz og Rathausplatz kommer en række forskellige tilbud til at skabe en festlig atmosfære. Selv i det kolde og nordtyske glatføre forbliver Holstenplatz hyggelig, både i bageriets pejsestue, den traditionelle alpehytte eller i den idylliske vinterskov, takket være lysbaldakinen, der kaster lys over markedspladsen. Det 50. julemarked i Kiel åbner mandag den 27. november kl. 18.30 af byens præsident Bettina Aust på Holstenplatz ved familien Schütz’s punchbod. De første 150 punch er gratis i anledning af dagen. Ny i Kiel er ”The Christmas House” af ”Julehuset” fra ”Hånd i Hånd” fra Kronshagen, som ligger på Schevenbrücke. Kiels partnerby Tallinn er repræsenteret med uldvarer fra Estland. På søndagene i advent kommer julemanden til markedet fra kl. 15 til 17 og uddeler slik.

Eventyrlig jul på Glücksborg slot

I jagten på tidligere tiders julestemning bliver Glücksborg slot forvandlet til et enestående julearrangement alle fire weekender i advent. Et romantisk julemarked, der er fuldt af kunsthåndværk og kulinariske delikatesser samt mange særlige højdepunkter, der sikrer en helt fantastisk oplevelse. Gæsterne kan se frem til et oplyst eventyrslot, en magisk lyspark, eventyrbøger, et juleværksted, en historiefortæller og julekoncerter i slotskapellet.

Vinterspadsertur i Kellenhusen i kurparken

Bortset fra drinks og kulinariske boder inviterer vinterens vandrere i Kellenhusen dig til at blive hængende og slappe af og nyde julemusikken og boderne med kunst og kunsthåndværk. Vinterens vandrere er åben dagligt fra kl. 14 til 20 fra den 27. december 2023 til den 1. januar 2024 og afvikler et juleprogram for børn.

Musikalsk julemarked på Timmendorfer Strand

Julemarkedet på Timmendorfer Strand oplyses i år af 110 tusind lys. Fra den 14. december 2023 til 1. januar 2024 inviterer Ostholstein kommune hver dag kl. 12 på en gåtur, hvor der serveres julekager, varm kakao og gløgg til tonerne af skøn julemusik.

Julemarked i Eckernförde med Sankt Nicolaus sjernemarch

Der er herlig julestemning i Eckernförde: Mester Jakel-teater for børnk, farverige kunst- og håndværkshytter, konkurrence om honningkagehuse, tid til historiefortælling i tårncaféen i St. Nicholas kirke, fyraftensarrangementer og levende musik, en trækarrusel og en eventyrklovn og Sct. Nicholas stjernemarch den 6. december - blot for at nævne nogle få af byens højdepunkter. Dette julemarked i Eckernförde har åbent dagligt fra den 27. november til 30. december fra kl. 11 til 21 og byder gæster i alle aldre velkomne.

Adventsmarked og skøjteløb i Scharbeutz

Der sættes en stor scene op den 17. december 2023 foran forsamlingshuset i Scharbeutz, som fremsætter et farverigt program på adventsmarkedet fra kl. 13 til 18. Fra den 18. december 2023 og frem til den 4. februar 2024 forvandles kurparken til en isverden med jernbane og skøjteløb gennem kurparken. Ud over skøjteløb kan curlingfansene tage sig et spil curling eller nyde en hyggelig sammenkomst i skøjtehallen.

Kæmpe adventskalender og vintertræf i Neustadt

I advent forvandles Kremper Tor i Neustadt til en gigantisk adventskalender, hvor der åbnes en ny låge hver dag. Fra den 30. november til 30. december kan de besøgende fejre tiden op til jul og selve julen ved vintertræffet i Neustadt.

Fortryllende verden af vintertræf i Pelzerhaken

Fra 2. december 2023 til 7. januar 2024 finder vintertræffet sted på Seebrückenvorplatz i Pelzerhaken. Den vinterklædte atmosfære i et opvarmet telt indbyder til afslapning i hyggeligt samvær. Vintertræffet finder desuden sted fra kl. 15 til 22 på bestemte datoer.

Julemarkedet i Schönberg med Piet Rakete og juleevangeliet

Markedspladsen foran evangelisk-luthersk kirke i Schönberg lægger den 9. og 10. december 2023 rammen omkring det 34. julemarked i Schönberg. Cirka 30 almennyttige foreninger og organisationer og private håndværkere og cateringfirmaer fra regionen præsenterer sig her. På den åbne scene venter der bl.a. de besøgende et live juleprogram med Piet Rakete og julegospel. Begge dage giver julemanden audiens.

Probsteier julemarked på slottet i Hagen

De første tre weekender i advent afholdes Probsteier julemarkedet fra kl. 11 til 18 foran Hagen Slot i Probsteierhagen og i den hvælvede kælder. Julemanden kommer ligeledes kl. 14 og lytter til digte og juleønsker for børn, og der kan købes juletræer og julegodter.

Juleøen Femern

Fra den 30. november til 30. december er der sat små træboder op på rad og række på markedspladsen midt i den gamle bydel i byen Burg, hvorfra duften af gløgg, punch og mad breder sig. På julemarkedet på Femern er der julemad og boder med smykker og kunsthåndværk. Lysene på boderne og bålfadene skal skabe en hyggelig lokal stemning. Julemarkedet på Femern har åbent fra mandag til fredag klokken 15 og kl. 12 i weekenden. Der er lukket den 24. og 25. december.

Vintermarkedet i Grömitz med udsigt over den vinterklædte Østersø

Det aktuelle Grömitz vintermarked inviterer de lokale beboere og besøgende til at blive hængende fra den 25. december 2023 til 1. januar 2024. Med en varm drik i stedet for ispinde kan de besøgende kaste et blik på den vinterklædte Østersø på denne årstid og nyde den festlige juleatmosfære. Der er også en alpehytte på engen ved Uferstraße og en overdækket skøjtebane ved Grömitzer Eiszeit.

”Skib ohøj” i Travemünde

Fra den 17. november 2023 til den 1. januar 2024 kan der aflægges besøg på julemarkedet ”Schiff Ahoi” omkring krydstogtsterminalen med udsigt over floden Trave. Der høres levende musik, og gæsterne kan drikke gløgg og spise vafler i festlige telte. De mindste kan se frem til et sceneprogram og en skøjtebane for børn. Den 24. december mødes de lokale og gæster ved det gamle fyrtårn for at hilse på julemanden med trompetmusik.

Blinkende lys i Heiligenhafen

Lysende LED i tusindvis, et væld af lækre regionale delikatesser, samt curlingbane og en hoppeborg skal sikre, at de besøgende får et fantastisk ophold på julemarkedet i Heiligenhafen . Fra den 27. november til 31. december er julemarkedet åbent. Hver torsdag fra kl. 18 inviterer byen til ”after-weeks”-fester, mens musikere skaber liv på scenen i weekenden.

Jubilæumsjulemarkeder i Slesvig

Fra den 9. til 17. december 2023 er det traditionelle marked for kunsthåndværk ”Schwahlmarkt” i Skt. Petri domkirken i Slesvig under protektion af ministerpræsidenten for Slesvig-Holsten Daniel Günther. Det traditionsrige julemarked, der i år fejrer sit 40-års jubileum, åbnes med en festlig gudstjeneste den 9. december kl. 12. Schwalmarkt hører til blandt de smukkeste julemarkeder i Norden. Det afvikles i korsgangen i Slesvig Domkirke i den såkaldte ”Schwahl” (fra det plattysk-danske ”Svalbar” = køligere, overdækket korridor). Efter pandemien åbner Slesvig bymuseum i år også dørene igen for det traditionelle julemarked. I 40 år har det historiske bygningskompleks Günderothschen Hof skabt rammerne for udsøgt og ganske specielt kunsthåndværk samt udsøgte kulinariske retter. Dette julemarked på Schleswiger Capitolplatz åbner dørene fra 20. november til 29. december.

____________________

Tourismus-Agentur Schleswig-Holstein GmbH (TA.SH) er forbundsstatens officielle marketingorganisation for turisme i Slesvig-Holsten. De organiserer den overregionale markedsføring af Slesvig-Holsten som rejse- og konferencedestination med henblik på at tiltrække potentielle gæster til det sande nord. TA.SH er et 100 % statsejet datterselskab med hovedsæde i Kiel, der beskæftiger en medarbejderstab på 25 ansatte. De sætter turiststrategien 2030 i ind- og udland og finansieres af Ministeriet for Økonomi, Transport, Arbejde, Teknologi og Turisme.

Pressekontakt:
Manuela Schütze, Pressesprecherin
Tourismus-Agentur Schleswig-Holstein GmbH (TA.SH), Wall 55, 24103 Kiel
Tel.: +49 431 600 58-70, Mobil: 0160 619 0004, E-Mail:  presse@sht.de
Internet: www.sh-tourismus.de, www.sh-business.de, sh-convention.de

Amtsgericht Kiel, HRB 5412. Aufsichtsratsvorsitzende: Julia Carstens. Geschäftsführerin: Dr. Bettina Bunge. Firmensitz: 24103 Kiel. Steuer-Nr.: FA Kiel 20/296/47310.

Unsere Datenschutzhinweise finden Sie unter  sh-business.de/datenschutzhinweise

Besuchen Sie uns für das Reiseland auf Facebook , Instagram , Pinterest !

Oder für den Businessbereich auf LinkedIn.

Weitere Storys: Tourismus-Agentur Schleswig-Holstein GmbH