PM: DHL wird weltweiter Logistikpartner der FIA
PR: DHL Joins Forces with the FIA on Global Logistics Partnership
DHL wird weltweiter Logistikpartner der FIA
- Die Partnerschaft umfasst den Transport sowie die Einrichtung und Wartung wichtiger Infrastruktur und Ausrüstung für Rennen in der Formel 1, Formel 2 und Formel 3.
- Im Sinne des Engagements beider Unternehmen für Dekarbonisierung setzt DHL in Europa LKW mit hydriertem Pflanzenöl (HVO) ein.
Bonn, 3. Juli 2025: DHL hat die Rolle des globalen Logistikpartners für die Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) übernommen, die als Dachverband des weltweiten Motorsports sowie der Mobilitätsverbände fungiert. Im Rahmen der Partnerschaft stellt DHL wichtige Infrastruktur und Ausrüstung für Rennen in der Formel 1, Formel 2 und Formel 3 bereit. Dazu gehören der Transport, aber auch die Einrichtung und Wartung der mobilen Büroeinheiten der FIA, der FIA-Garagen sowie von Signalanlagen für die Rennstrecke. Ein wichtiger Aspekt der Partnerschaft ist Nachhaltigkeit. Deshalb setzt DHL für die Transporte in Europa sieben LKW mit hydriertem Pflanzenöl (HVO) ein.
Für DHL ist die Partnerschaft ein weiterer wichtiger Schritt beim Engagement des Unternehmens im Bereich Motorsport. Neben der neuen Partnerschaft bleibt DHL der Offizielle Logistikpartner der Formel 1, Formel E und der World Endurance Championship (WEC).
Gemeinsamer Einsatz für Nachhaltigkeit
Paul Fowler, Leiter DHL Global Motorsports Logistics, erklärte: „Die FIA ist eine unverzichtbare Säule des Motorsports. Deshalb passt die neue Partnerschaft perfekt zu uns. Unsere Zusammenarbeit reicht über die Rennstrecke hinaus: Wir teilen Werte wie Sicherheit, Qualität, Tempo und Präzision, und uns beiden liegt das Thema Nachhaltigkeit am Herzen. Wir setzen uns gemeinsam für alternative Energiequellen und innovative Antriebstechniken ein, die dazu beitragen, Emissionen zu reduzieren. Darüber hinaus treiben wir weiter die Regionalisierung der Rennkalender voran.“
FIA Chief Commercial Officer Craig Edmondson sagte: „Die Partnerschaft mit DHL ist eine großartige Möglichkeit, nicht nur hinter den Rennkulissen zusammenzuarbeiten, sondern auch nachhaltige Praktiken in unserer Branche voranzutreiben. Mehr Nachhaltigkeit im Motorsport und in der Mobilität ist eine Priorität der FIA. Wir sind ständig bestrebt, diese Philosophie in unsere Arbeit und in die Beziehungen zu Geschäftspartnern zu integrieren.“
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DHL – The logistics company for the world
DHL ist die weltweit führende Marke in der Logistik. Mit unseren DHL-Divisionen bieten wir ein einzigartiges Logistikportfolio – von der nationalen und internationalen Paketzustellung über Transport- und Fulfillment-Lösungen im E-Commerce, dem internationalen Expressversand sowie Straßen-, Luft- und Seefrachttransport bis zum Supply-Chain-Management. Mit rund 400.000 Beschäftigten in über 220 Ländern und Territorien weltweit verbindet DHL sicher und zuverlässig Menschen und Unternehmen und ermöglicht so globalen nachhaltigen Handel. Mit einer einzigartigen Präsenz in Entwicklungs- und Schwellenländern und spezialisierten Lösungen für Wachstumssektoren wie „Technology“, „Life Sciences & Healthcare“, „Engineering, Manufacturing & Energy“, „Auto-Mobility“, und „Retail“ ist DHL „The logistics company for the world“.
DHL ist Teil des Konzerns DHL Group. Die Gruppe erzielte 2024 einen Umsatz von rund 84,2 Milliarden Euro. Mit nachhaltigem Handeln sowie dem Engagement für Gesellschaft und Umwelt leistet der Konzern einen positiven Beitrag für die Welt. Bis 2050 strebt DHL Group die netto Null-Emissionen-Logistik an.
About the Fédération Internationale de l’Automobile
The Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) is the governing body for world motor sport and the federation for mobility organisations globally. It is a non-profit organisation committed to driving innovation and championing safety, sustainability and equality across motor sport and mobility.
Founded in 1904, with offices in Paris, London and Geneva, the FIA brings together 245 Member Organisations across five continents, representing millions of road users, motor sport professionals and volunteers. It develops and enforces regulations for motor sport, including seven FIA World Championships, to ensure worldwide competitions are safe and fair for all.
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DHL Joins Forces with the FIA on Global Logistics Partnership
- The new partnership includes transport, set-up, and maintenance of essential infrastructure for racing events worldwide in Formula 1, Formula 2, and Formula 3.
- In Europe, DHL will use Hydrotreated Vegetable Oil (HVO) powered trucks, reflecting both companies’ dedication to decarbonization.
Bonn, July 3, 2025: DHL has taken on the role of Global Logistics Partner for the Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) which is the governing body for world motorsport and the federation for mobility organizations globally. As part of the collaboration, DHL will provide essential infrastructure and installations required for racing events in Formula 1, Formula 2, and Formula 3. This will include transport, set-up, and maintenance of the FIA’s mobile office units, garages, and racetrack signaling equipment. The collaboration will be shaped by a commitment to sustainability, with DHL using seven trucks powered by hydrotreated vegetable oil (HVO) in Europe.
For DHL, this partnership is a key step in the organization’s growing involvement in motorsport. Besides this new collaboration, DHL remains the Official Logistics Partner of Formula 1, Formula E, and the World Endurance Championship (WEC).
Joint commitment to sustainability
Paul Fowler, Head of Global Motorsports Logistics at DHL, said: “The FIA is a long-standing pillar of the motorsport community, so taking the role as its Global Logistics Partner is a great match for us. Our connection extends beyond the track. We share essential values such as safety, quality, speed, and precision, and we are both deeply committed to sustainability. Together, we champion alternative power sources and groundbreaking drive technologies that help reduce emissions along with regionalization of racing calendars.”
FIA Chief Commercial Officer, Craig Edmondson, stated: “This partnership with DHL is a great opportunity to collaborate not only on the vital behind-the-scenes work that goes on at any track event, but also to drive sustainable practices across our industry. Pushing for greater sustainability across both motor sport and mobility is a priority for the FIA, and we are constantly seeking to embed this ethos into our ways of working, including our relationships with commercial partners.”
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DHL – The logistics company for the world
DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL divisions offer an unrivalled portfolio of logistics services ranging from national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial supply chain management. With approximately 400,000 employees in more than 220 countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses securely and reliably, enabling global sustainable trade flows. With specialized solutions for growth markets and industries including technology, life sciences and healthcare, engineering, manufacturing & energy, auto-mobility and retail, DHL is decisively positioned as “The logistics company for the world”.
DHL is part of DHL Group. The Group generated revenues of approximately 84.2 billion euros in 2024. With sustainable business practices and a commitment to society and the environment, the Group makes a positive contribution to the world. DHL Group aims to achieve net-zero emissions logistics by 2050.
About the Fédération Internationale de l’Automobile
The Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) is the governing body for world motor sport and the federation for mobility organisations globally. It is a non-profit organisation committed to driving innovation and championing safety, sustainability and equality across motor sport and mobility.
Founded in 1904, with offices in Paris, London and Geneva, the FIA brings together 245 Member Organisations across five continents, representing millions of road users, motor sport professionals and volunteers. It develops and enforces regulations for motor sport, including seven FIA World Championships, to ensure worldwide competitions are safe and fair for all.
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