Alle Storys
Folgen
Keine Story von Deutsche Post DHL Group mehr verpassen.

Deutsche Post DHL Group

PM: DHL Supply Chain Global im Gartner® Magic Quadrant™ für Third-Party-Logistics als weltweit führend eingestuft
PR: DHL Supply Chain Global a Leader in the 2023 Gartner® Magic Quadrant™ for Third-Party Logistics, Worldwide

PM: DHL Supply Chain Global im Gartner® Magic Quadrant™ für Third-Party-Logistics als weltweit führend eingestuft / PR: DHL Supply Chain Global a Leader in the 2023 Gartner® Magic Quadrant™ for Third-Party Logistics, Worldwide
  • Bild-Infos
  • Download

2 Dokumente

DHL Supply Chain Global im Gartner® Magic Quadrant™ für Third-Party-Logistics als weltweit führend eingestuft

  • Anbieter wurden durch Gartner auf Grundlage der Dimensionen „Vollständigkeit der Vision“ und „Umsetzungsfähigkeit“ bewertet.
  • Oscar De Bok, CEO von DHL Supply Chain: „In den Industriezweigen in denen wir tätig sind, sind Nachhaltigkeit und unser starker Fokus auf den standardisierten Einsatz von zukunftsweisender Automatisierungs- und Robotertechnik weiterhin Grundlagen unseres Erfolgs. Dadurch wird unser Bestreben deutlich, bereits heute nachhaltigen Mehrwert für morgen zu schaffen.“

Bonn, 31. Mai 2023: DHL Supply Chain, der weltweit führende Kontraktlogistikspezialist und Teil der Deutsche Post DHL Group, wurde im Gartner Magic Quadrant für Third-Party Logistics auch 2023 wieder als „Leader“ ausgezeichnet. Gartner, Inc. liefert konkrete und objektive Erkenntnisse und Orientierungshilfen für Führungskräfte und ihre Teams und bewertet Unternehmen anhand der Dimensionen „Vollständigkeit der Vision“ und „Umsetzungsfähigkeit“. Die DHL-Geschäftsbereiche DHL Supply Chain und DHL Global Forwarding wurden zum achten Mal in Folge berücksichtigt.

„Seit 2020 hat DHL im E-Commerce-Geschäft ein Plus von 40 Prozent erzielt, getrieben durch starke Zuwächse in Europa und Nordamerika, und ist heute ein führender Anbieter in diesem Marktsegment. Unser kundenorientierter Technologie- und Innovationsansatz hat diese Steigerung erst möglich gemacht und uns in die Lage versetzt hat, das Geschäft in diesem Bereich auszuweiten und die Umsetzung von Logistiklösungen zu optimieren“, erklärt Oscar de Bok, CEO von DHL Supply Chain.

„Nachhaltigkeit und ein starker Fokus auf den standardisierten Einsatz von Automatisierungs- und Robotertechnik sind weiterhin Eckpfeiler des Erfolgs von DHL Supply Chain im E-Commerce aber auch in den vielen anderen von uns bedienten Branchen“, so Oscar de Bok.

Patrick Kelleher, Global Chief Development Officer bei DHL Supply Chain, ergänzt: „Auch im Gartner Magic Quadrant 2023 wurde DHL erneut als „Leader“ ausgezeichnet. Unserer Ansicht nach zeigt das, dass wir komplexen Lieferketten gerecht werden und mit allen Unternehmensbereichen nachhaltigen Mehrwert für unsere Kunden schaffen. Die weltweite Präsenz unseres Konzerns macht uns zum verlässlichen und kompetenten Partner für globale Unternehmen. Gleichzeitig haben wir im letzten Jahr große Anstrengungen unternommen, um unsere agilen, flexiblen Serviceangebote für kleine und mittlere Unternehmen in allen Ländern auszubauen.“

DHL Supply Chain setzt die strategische Optimierung seines Serviceportfolios fort, um zielgerichtet auf die Bedürfnisse von kleinen und mittleren Unternehmen sowie E-Sellern einzugehen. Zu diesem Zweck hat DHL Supply Chain erst vor kurzem Zukäufe in Europa, Australien und Lateinamerika getätigt und das globale Fulfillment-Netzwerk erweitert, das als standardisierter Service schnelle und skalierbare Lösungen für kleinere Unternehmen bietet.

GARTNER und MAGIC QUADRANT sind eingetragene Warenzeichen und Dienstleistungsmarken von Gartner, Inc. und/oder seinen Tochtergesellschaften in den USA und international und werden hier mit Genehmigung verwendet. Gartner spricht keine Empfehlungen für einen Lieferanten, ein Produkt oder einen Service aus, die in unseren Marktforschungsberichten dargestellt werden, und rät Technologienutzern nicht, nur die Lieferanten mit den besten Bewertungen oder anderen Auszeichnungen auszuwählen. In den Gartner-Berichten sind Meinungen der Gartner Research & Advisory Organisation genannt, die nicht als Tatsachenfeststellungen interpretiert werden sollten. Gartner schließt jegliche ausdrückliche oder stillschweigende Gewährleistung in Bezug auf diesen Marktforschungsbericht unter anderem in Bezug auf marktgängige Qualität oder Eignung für einen bestimmten Zweck aus.

– Ende –

Media Contact:

Deutsche Post DHL Group

Media Relations

Daniel Pohl

Phone: +49 228 182-9944

E-mail: pressestelle@dpdhl.com

On the Internet: dpdhl.de/press

Follow us at: twitter.com/DeutschePostDHL

DHL – The logistics company for the world

DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL divisions offer an unrivalled portfolio of logistics services ranging from national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial supply chain management. With about 395,000 employees in more than 220 countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses securely and reliably, enabling global sustainable trade flows. With specialized solutions for growth markets and industries including technology, life sciences and healthcare, engineering, manufacturing & energy, auto-mobility and retail, DHL is decisively positioned as “The logistics company for the world”.

DHL is part of Deutsche Post DHL Group. The Group generated revenues of more than 94 billion euros in 2022. With sustainable business practices and a commitment to society and the environment, the Group makes a positive contribution to the world. Deutsche Post DHL Group aims to achieve net-zero emissions logistics by 2050.

DHL Supply Chain Global a Leader in the 2023 Gartner® Magic Quadrant™ for Third-Party Logistics, Worldwide

  • Evaluation by Gartner based on vendor completeness of vision and ability to execute.
  • Oscar de Bok, CEO of DHL Supply Chain: “Sustainability and our strong focus on standardized deployment of forward looking automation and robotics technology continue to be a foundation of our success in the many industries we serve. This focus demonstrates our passion for creating sustainable value for tomorrow, today.”

Bonn, 31 May 2023: DHL Supply Chain, the world’s leading contract logistics provider and part of Deutsche Post DHL Group, has been named a Leader in the 2023 Gartner Magic Quadrant for Third-Party Logistics, Worldwide. Gartner, Inc. provides actionable and objective insights and guidance to executives and their teams, and evaluates leading companies and businesses based on their completeness of vision and their ability to execute. For the 8th time in a row, DHL has been considered in the research with two business units, DHL Supply Chain and DHL Global Forwarding.

“With 40% growth in the e-commerce business since 2020, DHL is a leader in this growing market segment, with our greatest growth coming from customers in Europe and North America. This growth has been made possible due to our customer-centric approach to technology and innovation which has allowed us to scale fast and optimize our e-commerce execution,” says Oscar de Bok, CEO DHL Supply Chain.

“Sustainability and our strong focus on standardized deployment of automation and robotics technology continues to be a cornerstone of DHL Supply Chain’s success in e-commerce and in the many other industries we serve,” says Oscar de Bok.

And Patrick Kelleher, Global Chief Development Officer at DHL Supply Chain, adds: “We believe continuing to be recognized by Gartner as a Leader in the 2023 Magic Quadrant report shows that DHL is solving supply chain complexity and adding sustainable value – across all divisions – to our customers’ businesses. Given our large-enterprise and global footprint we are not only a trusted and capable partner for global enterprises, but we have also undertaken massive efforts in the past year to foster our agile and flexible service offerings for small and mid-sized companies in all countries.”

DHL Supply Chain continues to strategically enhance its service portfolio to cater for the needs of small and mid-sized companies and e-sellers, with recent acquisitions, in Europe, Australia and Latin America, and the expansion of the Global Fulfillment Network service, the standardized service that provides a fast and scalable solution for smaller enterprises.

GARTNER and MAGIC QUADRANT are a registered trademark and service mark of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally and are used herein with permission. Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in our market research reports, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other distinctions. Gartner reports state opinions of the Gartner Research & Advisory organization that should not be construed as findings of fact. Gartner disclaims all warranties, express or implied, with respect to this research report, including, but not limited to, implied warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

– End –

Media Contact:

Deutsche Post DHL Group

Media Relations

Daniel Pohl

Phone: +49 228 182-9944

E-mail: pressestelle@dpdhl.com

On the Internet: dpdhl.de/press

Follow us at: twitter.com/DeutschePostDHL

DHL – The logistics company for the world

DHL is the leading global brand in the logistics industry. Our DHL divisions offer an unrivalled portfolio of logistics services ranging from national and international parcel delivery, e-commerce shipping and fulfillment solutions, international express, road, air and ocean transport to industrial supply chain management. With about 395,000 employees in more than 220 countries and territories worldwide, DHL connects people and businesses securely and reliably, enabling global sustainable trade flows. With specialized solutions for growth markets and industries including technology, life sciences and healthcare, engineering, manufacturing & energy, auto-mobility and retail, DHL is decisively positioned as “The logistics company for the world”.

DHL is part of Deutsche Post DHL Group. The Group generated revenues of more than 94 billion euros in 2022. With sustainable business practices and a commitment to society and the environment, the Group makes a positive contribution to the world. Deutsche Post DHL Group aims to achieve net-zero emissions logistics by 2050.

Mit freundlichen Grüßen / With kind regards

Deutsche Post DHL Group