All Stories
Subscribe to intec GmbH

ARGUS® F300: het universele vezeltester

• Photo Info

intec Gesellschaft für Informationstechnik mbH, een toonaangevende Europese leverancier van telecommunicatiemeettechnologie, vierde vorige maand zijn 35e verjaardag. Met de ARGUS® F300 presenteert intec nu een zuivere glasvezeltester die talrijke opties voor het testen van glasvezels combineert, zoals OTDR en Selective OPM, evenals PON-ID detectie- en prestatietests.

De ARGUS® F300 kan worden gebruikt om betrouwbaar en in de gebruikelijke topkwaliteit te testen op GPON- en XGS-PON-interfaces. De OTDR meet de linkverzwakking en de eventverzwakking. Hieruit kan, samen met de propagatietijd van de gereflecteerde puls, de linklengte, splices en connectoren worden bepaald. De OTDR in de ARGUS® F300 is verkrijgbaar met de golflengtes 1310 + 1650 nm of 1310 + 1550 nm. De selectieve 5-voudige powermeter kan in een bestaande PON-verbinding worden geschakeld in doorvoermodus. Dit maakt het mogelijk om gelijktijdig de optische niveaus op de verschillende downstream (OLT) en upstream (ONT) golflengtes te bepalen voor GPON, XGS-PON en een video overlay via vijf afzonderlijke filters. Ontoelaatbare interferentie op de lijn (zogenaamde vreemde ONT) kan worden gedetecteerd. Met de ARGUS® kan ook een complete ONT-simulatie met IP en prestatietests tot 10 Gbit/s worden uitgevoerd op GPON en XGS-PON.

Daarnaast heeft de ARGUS® F300 vele andere testfuncties. Deze omvatten WLAN-analyzer, triple play-tests zoals VoIP, IPTV en datatests in de vorm van upload/download, ping en traceroute, maar ook iperf of krachtige IP-snelheidstests direct op de vezel of Ethernet. Daarnaast kan de glasvezelinspectietool worden aangesloten via USB. Hiermee kunnen krassen en defecten op optische glasvezels worden gedetecteerd en als videobeelden en in tabelvorm worden weergegeven.

Beeldmateriaal is op aanvraag beschikbaar via e-mail aan Annika Stoßhoff, annika.stosshoff@argus.info.

Original content of: intec GmbH, transmitted by news aktuell

More stories: intec GmbH