All Stories
Subscribe to intec GmbH

intec introduceert de ARGUS® F240 vezeloptische tester op ANGA COM

• Photo Info

Dit jaar presenteert intec Gesellschaft für Informationstechnik mbH, de Duitse innovatieleider op het gebied van telecommunicatiemeettechnologie, opnieuw zijn multifunctionele testers van het merk ARGUS® op de ANGA COM in Keulen, het belangrijkste zakelijke platform voor breedband- en contentproviders in Europa. Naast de ARGUS® 300, die al twee prijzen heeft gewonnen, wordt daar ook de ARGUS® F240 geïntroduceerd, een nieuwe compacte glasvezeltester.

De ARGUS® F240 test betrouwbaar op GPON en XGS-PON interfaces in de gebruikelijke kwaliteit en vertrouwt vooral op de touch-screen bediening. De selectieve 5-voudige vermogensmeter kan in een bestaande PON-verbinding in de doorgaande modus worden geschakeld en maakt het zo mogelijk om de optische niveaus op de verschillende downstream (OLT) en upstream (ONT) golflengtes voor GPON, XGS-PON en een video overlay via vijf afzonderlijke filters tegelijkertijd nauwkeurig te bepalen. Daarbij kunnen andere zenders die zich mogelijk op de lijn bevinden (zogenaamde alien ONT) worden gedetecteerd. Bovendien kan de PON-ID uit het PLOAM-bericht worden uitgelezen. De ARGUS® kan ook een volledige ONT-simulatie met IP en prestatietests tot 2,5 Gbit/s op GPON en XGS-PON uitvoeren.

Daarnaast heeft de ARGUS® F240 vele andere testfuncties, zoals WLAN analyzer, triple play tests zoals VoIP, IPTV en datatests in de vorm van upload/download, ping en traceroute alsmede iperf of high-performance IP snelheidstests direct op de vezel of op Ethernet.

Het SFP-slot kan onder meer worden gebruikt voor het gebruik van Active Ethernet (AON), zoals vaak het geval is in FTTH-installaties. Bovendien kan via USB de Fibre Inspection Tool worden aangesloten, die krassen en defecten op optische vezels detecteert en deze als videobeeld en in tabelvorm weergeeft.

intec op ANGA COM in Keulen: 23-25 mei 2023, Hal 7, Stand F44.

Beeldmateriaal is op aanvraag beschikbaar via e-mail aan Annika Stoßhoff, annika.stosshoff@argus.info.

Original content of: intec GmbH, transmitted by news aktuell