All Stories

Luxe diepvriespizza's van Gustavo Gusto zijn nu ook verkrijgbaar via Picnic

• Photo Info

Geretsried (ots)

De luxe diepvriespizza's van het merk Gustavo Gusto kunnen per direct via de app bij de online supermarkt Picnic NL besteld worden. Gustavo Gusto is een in Duitsland meermaals bekroonde fabrikant van diepvriespizza's. Onlangs heeft het bedrijf een overeenkomst gesloten met Picnic om de diepvriespizza's van Gustavo Gusto landelijk op de markt te brengen. De luxe diepvriespizza's van Gustavo Gusto uit de "Extra Luchtig"-serie met de variëteiten Margherita, Salame, Speciale en Tre Formaggi worden in Nederland aangeboden. Dat gebeurt onder de noemer "Extra Luchtig".

"We zijn blij dat nu nóg meer mensen in Nederland de kans hebben om van de heerlijke Gustavo Gusto-diepvriespizza's te kunnen genieten", zegt Christoph Schramm, oprichter en CEO van Gustavo Gusto.

"In samenspraak met onze klanten bekijken we welke producten we in het assortiment opnemen," legt Michiel Muller van het oprichtersteam van Picnic uit. "We zijn dan ook blij dat we klanten nu een heerlijke luxe diepvriespizza kunnen aanbieden met de producten van Gustavo Gusto."

"Bij Picnic hebben de klanten de mogelijkheid om te helpen het assortiment vorm te geven aan de hand van hun suggesties," licht Michiel Muller, medeoprichter van Picnic, toe. "Gustavo Gusto's luxe diepvriespizza's stonden helemaal bovenaan op hun verlanglijstjes, dus we zijn erg enthousiast dat we deze nu ook in Nederland kunnen aanbieden."

Christoph Schramm: "Onze pizza's smaken precies zoals in een goede pizzeria. We maken onze diepvriespizza's volgens een origineel Italiaans recept." Elke pizza wordt met de hand belegd en direct voorgebakken op een vuurvaste steen. Met de fruitige tomatensaus, dagelijks vers bereid volgens eigen recept, en de lactosevrije, stevige mozzarella maken we de diepvriespizza's compleet. Het gebruik van smaakversterkers, kunstmatige smaakstoffen en kunstmatige rijsmiddelen wordt consequent vermeden.

Het bijzondere van de luxe diepvriespizza's uit het "Extra Luchtig"-assortiment van Gustavo Gusto is het ingrediënt Lievito Madre. Dat is een traditionele Italiaanse zuurdesem die de korst zo heerlijk luchtig maakt. Lievito Madre wordt gebruikt in de Italiaanse bakcultuur en met name door de zogenaamde 'pizzaiolo's' (de term voor Italiaanse pizzabakkers) om luchtige en mild-aromatische degen te maken. Gustavo Gusto combineert deze Livieto Madre met een speciaal ontwikkeld meelmengsel en zorgt zo voor een pizzadeeg van extreem hoge kwaliteit. Het deeg rijpt daarnaast extra lang op natuurlijke wijze. De dunne bodem en de hoge rand worden ook bestrooid met griesmeel, hetgeen de pizza een bijzonder rustiek karakter geeft.

De pizza's uit het "Extra Luchtig"-assortiment

De pizza „Margherita”: de beroemdste pizza uit alle variëteiten maakt indruk met de fijnste mozzarella en met de dagelijks vers bereide fruitige tomatensaus.

De pizza „Speciale”: de naam zegt het al. Dit is wat bijzonders: verse champignons in combinatie met extra smakelijke salami en hartige achterham.

De pizza „Tre Formaggi”: de fijnste mozzarella, gerookte provolone en kruidige, nootachtige pecorino geven de pizza Tre Formaggi een geheel eigen smaak met een licht rokerige noot.

De pizza „Salame”: om het rustieke karakter van deze pizza te benadrukken, is deze belegd met een extra mild-pittige salami met een grove korrel.

Alle diepvriespizza's uit het "Extra Luchtig"-assortiment worden gemaakt in Duitsland.

Informatie over de afzonderlijke diepvriespizza's is te vinden op www.gustavogusto.com

Over Picnic

Picnic is Europa's snelst groeiende online supermarkt en overtuigt aan de hand van een eenvoudig concept: gratis bezorging, een breed assortiment van meer dan 10.000 producten, supermarktprijzen en duurzame elektrische bestelwagens voor de bezorging. Dit is mogelijk door Picnic's zelfontwikkelde technologie: het melkboerprincipe. Het bedrijf werd in 2015 opgericht in Nederland, breidde in 2018 uit naar Duitsland en veroverde in 2021 ook de Franse markt. In Europa heeft Picnic meer dan 15.000 mensen in dienst, waaronder 500 programmeurs en ingenieurs die het Picnic-platform ontwikkelen.

Over Gustavo Gusto

Gustavo Gusto begon in 2016 als producent van luxe diepvriespizza's voor retailers. De diepvriespizza's zijn verkrijgbaar in supermarkten in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daarnaast zijn de diepvriespizza's in meerdere landen, waaronder in Nederland, ook online en via Quick-Commerce te bestellen. Daarnaast biedt het bedrijf in Duitsland onder het merk Gustavo Gusto ook ijs aan.

Gustavo Gusto sleepte al talloze prijzen en onderscheidingen in de wacht. In 2022 werd Gustavo Gusto bijvoorbeeld voor de derde keer op rij uitgeroepen tot "Topmerk van het Jaar". Voor de "Hoogste Klantenloyaliteit" ontving het bedrijf de "Großer Preis des Mittelstandes" (Grote Prijs voor Middelgrote Bedrijven). Met 100 punten stond Gustavo Gusto op nummer 1 bij de "Hoogste Consumentenwaardering" in een in Duitsland uitgevoerde test.

Meer informatie is te vinden op www.gustavogusto.com, op Facebook https://www.facebook.com/pizzagustavogusto en op Instagram https://www.instagram.com/pizzagustavogusto

Contact:

Voor vragen kunt u terecht bij:
Gustavo Gusto GmbH & Co. KG
Persafdeling/Patricia Franzius
Böhmerwaldstraße 55 / 82538 Geretsried (Duitsland)
Telefoon: + 8171 90 83 830
E-mail: p.franzius@gustavogusto.com