All Stories

Veiligheidsbericht over de "sodaTRIO" en “sodaTRIO PRO” bruiswatermachines

• Photo Info

Taunusstein (ots)

Omwille de veiligheid van de consument heeft BRITA haar klanten en consumenten snel en uit voorzorg geïnformeerd over een veiligheidsmededeling voor de producten "sodaTRIO" en "sodaTRIO PRO".

Het bedrijf voert uitgebreide tests uit voordat het zijn producten op de markt brengt en monitort deze ook voortdurend na de lancering. Deze voortdurende observaties hebben aangetoond dat de plastic connector aan de bovenkant van de veiligheidscontainer mogelijk niet bestand is tegen de druk van een glazen fles die breekt tijdens het carboniseren.

Hierdoor kunnen scherven uit de veiligheidscontainer vliegen met gevaar voor letsel. BRITA raadt consumenten ten zeerste aan om te stoppen met het gebruik van de glazen fles in combinatie met de “sodaTRIO” en “sodaTRIO PRO” bruiswatermachines. Totdat het apparaat is vervangen, mag de bruiswatermachine alleen met de roestvrijstalen fles, die in het startpakket zit, worden gebruikt.

De veiligheidswaarschuwing geldt voor de versies ‘wit’, ‘zwart’ en ‘roestvrij staal’. Overige BRITA-producten zijn niet getroffen.

Het gebruik van de “sodaTRIO” en “sodaTRIO PRO” bruiswatermachines met een roestvrijstalen fles is veilig en kan zonder aarzeling plaatsvinden. Vanwege het veroorzaakte ongemak krijgen consumenten die contact opnemen met de klantenservice hotline daarom gratis een extra roestvrijstalen fles van 1 liter totdat het product op een later tijdstip wordt vervangen. Als alternatief kan het product worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling.

Als familiebedrijf hebben de veiligheid en kwaliteit van onze producten onze hoogste prioriteit.

Zodra we ons bewust werden van het probleem, zijn we een gedetailleerd onderzoek gestart en hebben we onze consumenten uit voorzorg geïnformeerd. De onderliggende oorzaak wordt momenteel in detail geanalyseerd, zodat er vervolgens passende maatregelen kunnen worden genomen om het defect te verhelpen.

Over de BRITA Group:

Met een totale omzet van 664 miljoen euro in boekjaar 2022 en 2.262 medewerkers wereldwijd (waarvan 1.221 in Duitsland) is de BRITA Group een van de toonaangevende bedrijven op het gebied van drinkwateroptimalisatie en individualisering. Het al lang bestaande merk BRITA heeft een vooraanstaande positie op de mondiale waterfiltermarkt. Het familiebedrijf gevestigd in Taunusstein bij Wiesbaden is vertegenwoordigd door 30 nationale en internationale dochterondernemingen en vestigingen, evenals aandeelhouders-, distributie- en industriële partners in 70 landen op alle vijf continenten. Het heeft productielocaties in Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en China. Opgericht in 1966, ontwikkelt, produceert en distribueert de uitvinder van de huishoudelijke waterfilterkan een breed scala aan innovatieve oplossingen voor drinkwateroptimalisatie voor particulieren (waterfilterkannen, tapsystemen en BRITA Integrated Solutions voor kleine en grote elektrische apparaten van gerenommeerde fabrikanten) en commercieel gebruik (hotelsector, restaurants, catering en verkoopautomaten) plus leidingwaterdispensers voor kantoren, scholen, restaurants en de hygiënegevoelige zorgsector (ziekenhuizen, verzorgingshuizen). Sinds 2016 werkt BRITA samen met Whale and Dolphin Conservation (WDC) om de oceanen van de wereld te beschermen tegen plastic afval, en als zodanig om walvissen en dolfijnen te beschermen. Meer informatie: www.brita.net

Voor persvragen kunt u contact opnemen met: :

Mail: britasodatrio@edelman.com
Telefoon: +49 (0) 173 4298 475