Reizen met RSD betekent: Het beste van de wereld zien

München, Duitsland (ots)

Er zijn reizen waarvan je je hele leven droomt: Stap binnen in de fascinerende wereld van de RSD-studiereizen. Nergens anders is de kans zo groot om echt dicht bij een van de vele UNESCO-sites te komen. RSD behoort tot de organisatoren met de meeste werelderfgoedsites in het programma.

Het is adembenemend wat UNESCO - de cultuurorganisatie van de Verenigde Naties - allemaal heeft verzameld op haar "Werelderfgoedlijst". Momenteel zijn er ongeveer 1.200 unieke culturele monumenten en natuurgebieden, verspreid over 168 landen wereldwijd.

Dubrovniks prachtige oude stad en het legendarische Troje behoren hier ook toe, net als Australiës Kakadu Nationaal Park of China's opgegraven Terracotta Leger. Natuurlijk ook de prachtige hoofdstad Valletta van Malta en de Arabische pracht in het Andalusische Grenada. Niet te vergeten de Kolossus van Rhodos, de dansende Derwisjen van Cappadocië of de ongelooflijke Geirangerfjord van Noorwegen.

Deze absolute reishoogtepunten vindt u steeds weer in het RSD-reisaanbod. Zoals bij de 4-sterrenstudiereis "Kroatië & Montenegro", bij de mooiste zeereis ter wereld met het Hurtigruten-postschip langs de kust van Noorwegen. Of in het kader van een exclusieve ontdekkingstocht "Rhodos & Egeïsche Zee".

Op de website van RSD wordt het meteen duidelijk: Je komt nog veel meer spectaculair UNESCO-werelderfgoed tegen: in Istanbul en in Toscane, in Lycië, in het Paleis van Versailles, tijdens een bezoek aan de Indiase Taj Mahal of de Jordaanse woestijnlandschap Wadi Rum. De RSD-werelderfgoed-reislijst kan zeer lang worden voortgezet.

Allemaal zijn de UNESCO-werelderfgoedsites unieke getuigenissen van menselijke cultuur en natuurverschijnselen van buitengewone schoonheid. Om als "werelderfgoed" te worden beschouwd en een plaats op de UNESCO-lijst te bemachtigen, is een "uitzonderlijke universele waarde" nodig. Een cultureel of natuurlijk goed moet uniek, authentiek en ongeschonden zijn. Tot de criteria voor opname in de UNESCO-lijst behoren bijvoorbeeld dat het een "meesterwerk van menselijke creativiteit" is. Of "uitzonderlijke natuurverschijnselen".

Laat u verbazen door deze superlatieve UNESCO-bezienswaardigheden.

Telefoon: +31 208 086 200
e-mail: info@rsd-reizen.nl