PRESS RELEASE (EN/DE): How to utilise CO2? The nominees for the innovation award “Best CO2 Utilisation 2021” have the answers!

Bitte entnehmen Sie den Pressetext (Deutsch und Englisch) dem Anhang. /

Please find the press release (German and English) attached.

Visuals free for press purposes / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=242

Carbon capture and utilisation (CCU) is one of the most obvious solutions to further reduce CO2 emissions, but it is yet still hardly exploited. However, these six nominated technologies turn CO2 into value: ethanol, methanol, polyols, surfactants or syngas – the audience will choose the winner at the “9th Conference on CO2-based Fuels and Chemicals”, 23–24 March 2021, online!

The advisory board of the conference has now nominated six promising technologies as candidates for the innovation award “Best CO2 Utilisation 2021”. After a short presentation of all six nominees, three winners will be elected by the participants on 23 March 2021, the first day of the online conference ( www.co2-chemistry.eu). The innovation award will be presented for the third time, it is sponsored by YNCORIS (Germany) and organised by nova-Institute (Germany) and CO2 Value Europe (Brussels).

Wie lässt sich CO2 nutzen? Die Nominierten für den Innovationspreis „Best CO2 Utilisation 2021“ haben die Antworten!

Kohlenstoff aus CO2 zu gewinnen und nutzbar zu machen (Carbon Capture and Utilisation, CCU) ist eine der offensichtlichsten Lösungen, um den CO2-Ausstoß weiter zu reduzieren, die aber bislang kaum ausgeschöpft wird. Die sechs nominierten Technologien schöpfen Wert aus CO2: Ethanol, Methanol, Polyole, Tenside oder Synthesegas – das Publikum wählt den Gewinner auf der „9th Conference on CO2-based Fuels and Chemicals“, 23. - 24. März 2021, online!

Der Beirat der Konferenz hat nun sechs vielversprechende Technologien und Produkte als Kandidaten für den Innovationspreis „Best CO2 Utilisation 2021“ nominiert. Nach kurzen Präsentationen der sechs Nominierten wählen die Teilnehmer am 23. März 2021, dem ersten Tag der Online-Konferenz ( www.co2-chemistry.eu), die drei Sieger. Der Innovationspreis wird zum dritten Mal verliehen, er wird gesponsert von YNCORIS (Hürth) und organisiert durch das nova-Institut (Hürth), zusammen mit CO2 Value Europe (Brüssel).

Download visuals free for press purposes at / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=242

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at / Alle nova-Pressemitteilungen, Bildmaterial und mehr finden Sie kostenlos für Pressezwecke unter: www.nova-institute.eu/press/

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at www.nova-institute.eu/press/

Internet:  www.nova-institute.eu – all services and studies at  www.bio-based.eu
Email:  contact@nova-institut.de

nova-Institute is a private and independent research institute, founded in 1994; nova offers research and consultancy with a focus on the transition of the chemical and material industry to renewable carbon: How to substitute fossil carbon with biomass, direct CO2 utilisation and recycling. We offer our unique understanding to support the transition of your business into a climate neutral future. nova-Institute has 40 employees and an annual turnover of more than 3 million €.

Subscribe to our news on your key issues at  www.bio-based.eu/email/

document:  21-02-25_PR_CCU_Award_Nominees.docx

document:  21-02-25_PM_Nominierte_CCU_Award.docx