28.01.2021 – 16:52

PRESS RELEASE (EN/DE): For the first time: Growth rate for bio-based polymers with 8 % CAGR far above overall polymer market growth

Bitte entnehmen Sie den Pressetext (Deutsch und Englisch) dem Anhang. /

Please find the press release (German and English) attached.

Visuals free for press purposes / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=237

Report on the global bio-based polymer market 2020 – A deep and comprehensive insight into this dynamic market

The year 2020 was a promising year for bio-based polymers: Sold out PLA in 2019 has led to the installation of increased capacities, PE and PP made from bio-based naphtha are breaking ground and future expansion for bio-based polyamides as well as for PBAT, PHAs and casein polymers is on the horizon. A lower production is only observed for bio-based PET.

Several global brands are already expanding their feedstock portfolio to include, next to fossil-based, sources of renewable carbon, CO2, recycling and especially biomass, increasing the demand for bio-based as well as biodegradable polymers. Nevertheless, at the same time, there is a lack of support from politics, which still only promotes biofuels and bioenergy.

The new market and trend report “Bio-based Building Blocks and Polymers – Global Capacities, Production and Trends 2020–2025” from the international nova biopolymer expert group shows capacities and production data for all bio-based polymers in the year 2020 and a forecast for 2025.

Zum ersten Mal: Jährliche Wachstumsrate für bio-basierte Polymere mit 8 % CAGR weit über dem Wachstum des gesamten Polymermarkts

Report über den globalen Markt für bio-basierte Polymere 2020 – Ein tiefer und umfassender Einblick in diesen dynamischen Markt

Das Jahr 2020 war ein vielversprechendes Jahr für bio-basierte Polymere: Ausverkauftes PLA im Jahr 2019 hat zur Aufstockung der Kapazitäten geführt, PE und PP aus bio-basiertem Naphtha sind auf dem Vormarsch und der zukünftige Ausbau der bio-basierten Polyamide sowie für PBAT, PHAs und Casein-Polymere zeichnet sich ab. Eine geringere Produktion ist nur bei bio-basiertem PET zu beobachten.

Mehrere globale Marken weiten ihr Rohstoff-Portfolio bereits aus, um neben fossilen auch erneuerbare Kohlenstoffquellen zu nutzen, CO2, Recycling und insbesondere Biomasse, wodurch sich die Nachfrage nach bio-basierten sowie biologisch abbaubaren Polymeren weiter erhöht. Dennoch mangelt es gleichzeitig an Unterstützung durch die Politik, die nach wie vor nur Biokraftstoffe und Bioenergie fördert.

Der neue Markt- und Trendbericht „Bio-based Building Blocks and Polymers – Global Capacities, Production and Trends 2020–2025“ der internationalen nova-Biopolymer-Expertengruppe zeigt Kapazitäten und Produktionsdaten für alle bio-basierten Polymere im Jahr 2020 und eine Prognose für 2025.

Download visuals free for press purposes at / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=237

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at / Alle nova-Pressemitteilungen, Bildmaterial und mehr finden Sie kostenlos für Pressezwecke unter: www.nova-institute.eu/press/

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at www.nova-institute.eu/press/

Internet: www.nova-institute.eu – all services and studies at www.bio-based.eu

nova-Institute is a private and independent research institute, founded in 1994; nova offers research and consultancy with a focus on the transition of the chemical and material industry to renewable carbon: How to substitute fossil carbon with biomass, direct CO2 utilisation and recycling. We offer our unique understanding to support the transition of your business into a climate neutral future. nova-Institute has 40 employees and an annual turnover of more than 3 million €.

Subscribe to our news on your key issues at www.bio-based.eu/email/

image: 21-01-28_Figure7_Bio~from_2018_to_20.jpg

document: 21-01-28_PR_Biopolym~port_data_2020.docx