26.01.2021 – 08:54

PRESS RELEASE (EN/DE): Doctoral student of the BioRECO2VER project wins the Green Talents Award from the German Federal Ministry of Education and Research!

Bitte entnehmen Sie den Pressetext (Deutsch und Englisch) dem Anhang. /

Please find the press release (German and English) attached.

Visuals free for press purposes / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=234

Laura Rovira Alsina is doctoral student in Water Science and Technology from University of Girona (Spain) and is working in the EU-funded BioRECO2VER project focusing on bio-electrochemical systems for the conversion of CO2 into chemical building blocks under thermophilic conditions.The German Federal Ministry of Education and Research (BMBF) organises the Green Talents Competition – International Forum for High Potentials in Sustainable Development – which promotes the international exchange of innovative green ideas from different research fields, every year. The young research talents come from different countries and scientific disciplines and are honoured for their outstanding achievements in making our society more sustainable. The talents are selected by a jury of German experts from different research disciplines and the award winners gain unique access to the country's research elite.

Doktorandin des BioRECO2VER-Projekts gewinnt den Green Talents Award des Bundesministeriums für Bildung und Forschung!Laura Rovira Alsina ist Promotionsstudentin für Wasserwissenschaft und -technologie an der Universität Girona (Spanien) und forscht im Rahmen des EU-Projekts BioRECO2VER an bioelektrochemischen Systemen zur Umwandlung von CO2 in chemische Bausteine unter thermophilen Bedingungen.Das Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF) fördert mit dem „Green Talents –International Forum for High Potentials in Sustainable Development“ jedes Jahr den internationalen Austausch von innovativen ökologischen Ideen aus verschiedenen Forschungsbereichen. Die jungen Forschungstalente kommen aus verschiedenen Ländern und wissenschaftlichen Disziplinen und werden für ihre herausragenden Leistungen für eine nachhaltigere Gestaltung unserer Gesellschaft ausgezeichnet. Die Talente werden von einer Jury aus deutschen Experten verschiedener Forschungsdisziplinen ausgewählt und die Preisträger erhalten einzigartigen Zugang zur Forschungselite des Landes.

Download visuals free for press purposes at / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=234

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at / Alle nova-Pressemitteilungen, Bildmaterial und mehr finden Sie kostenlos für Pressezwecke unter: www.nova-institute.eu/press/

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at www.nova-institute.eu/press/

Internet: www.nova-institute.eu – all services and studies at www.bio-based.eu

nova-Institute is a private and independent research institute, founded in 1994; nova offers research and consultancy with a focus on the transition of the chemical and material industry to renewable carbon: How to substitute fossil carbon with biomass, direct CO2 utilisation and recycling. We offer our unique understanding to support the transition of your business into a climate neutral future. nova-Institute has 40 employees and an annual turnover of more than 3 million €.

Subscribe to our news on your key issues at www.bio-based.eu/email/

document: 21-01-26_PR_GreenTal~rd_BioRECO2VER.docx

document: 21-01-26_PM_GreenTal~is_BioRECO2VER.docx