19.01.2021 – 16:20

PRESS RELEASE (EN/DE): Cellulose fibres are virtually miracle materials – Almost endless possibilities and high market growth due to great demand!

Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=232

2nd International Conference on Cellulose Fibres, 2–3 February (online event) – Cellulose fibres have a wide range of applications that are increasingly expanding. The markets are driven by technological developments and political framework conditions, especially bans and restrictions on plastics and increasing sustainability requirements.

The environmental need for an industry based on renewable carbon puts natural materials in the spotlight. Cellulose fibres meet many demands: The demands of new policies, the demands of consumers with increasing awareness and a new sense of appreciation for natural materials, the market demands for diversely applicable strong and soft materials and the demands of our planet, which is already burdened far too heavy by microplastics and greenhouse gases.

Zellulosefasern sind wahre Wundermaterialien – Nahezu endlose Anwendungsmöglichkeiten und hohe Wachstumsraten aufgrund der großen Nachfrage!

2nd International Conference on Cellulose Fibres, 2.–3. Februar (Online-Event) – Das breite Einsatzspektrum von Zellulosefasern erweitert sich zunehmend. Angetrieben werden die Märkte durch technologische Entwicklungen und politische Rahmenbedingungen, insbesondere durch Verbote und Einschränkungen von Kunststoffen und steigende Anforderungen an die Nachhaltigkeit.

Die ökologisch begründete Notwendigkeit des Wandels zu einer Industrie, die auf erneuerbarem Kohlenstoff basiert, setzt natürliche Materialien ins Rampenlicht. Denn Zellulosefasern erfüllen viele Ansprüche: Sie erfüllen die Anforderungen neuer politischer Richtlinien, die Bedürfnisse von Verbrauchern mit steigendem Nachhaltigkeitsbewusstsein und neuer Wertschätzung für natürliche Materialien, die Nachfrage des Marktes nach vielfältig einsetzbaren stabilen und weichen Materialien und die Bedürfnisse unseres Planeten, der bereits viel zu stark durch Mikroplastik und Treibhausgase belastet ist.

Download visuals free for press purposes at / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=232

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at / Alle nova-Pressemitteilungen, Bildmaterial und mehr finden Sie kostenlos für Pressezwecke unter: www.nova-institute.eu/press/

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at www.nova-institute.eu/press/

Internet: www.nova-institute.eu– all services and studies at www.bio-based.eu

nova-Institute is a private and independent research institute, founded in 1994; nova offers research and consultancy with a focus on the transition of the chemical and material industry to renewable carbon: How to substitute fossil carbon with biomass, direct CO2 utilisation and recycling. We offer our unique understanding to support the transition of your business into a climate neutral future. nova-Institute has 40 employees and an annual turnover of more than 3 million €.

Subscribe to our news on your key issues at www.bio-based.eu/email/

document: 21-01-19_PR_CCF.docx

document: 21-01-19_PM_CCF.docx