25.11.2020 – 09:09

PRESS RELEASE (EN/DE): nova-Institute's Winter Special - 20 % discount on all market and trend reports till 8 January 2021

Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=225

nova-Institute's market and trend reports are considered the leading reports in their specific sectors. They have been published in new and updated versions for many years and are an established standard for many brand manufacturers and chemical and plastics companies. The portfolio of nova-Institute's market reports covers all relevant topics on renewable carbon: Feedstocks for the chemical industry, from biomass over CO2 to chemical recycling. The reports also offer comprehensive overviews of bio-based and CO2-based building blocks and polymers. Moreover, you will find elaborate analyses of biodegradability, guidelines, standards and labels for bio-based products. They also include an overview of current technologies, policies, key players and the latest market data.

Winter-Special des nova-Instituts - 20 % Rabatt auf alle Markt- und Trendberichte bis zum 8. Januar 2021

Die Markt- und Trendberichte des nova-Instituts zählen zu den führenden Reports in ihrem jeweiligen Sektor. Sie werden seit vielen Jahren in neuen und aktualisierten Versionen veröffentlicht und sind Standard für viele Markenhersteller sowie Chemie- und Kunststoffunternehmen. Das Portfolio der Marktberichte des nova-Instituts deckt alle relevanten Themen rund um den erneuerbaren Kohlenstoff ab: Rohstoffe für die Chemie, von Biomasse über CO2 bis hin zum chemischen Recycling. Die Reports bieten zudem einen umfassenden Überblick über bio-basierte und CO2-basierte Bausteine und Polymere, sowie detaillierte Analysen zur biologischen Abbaubarkeit, Richtlinien, Normen und Labels für bio-basierte Produkte. Außerdem enthalten sie eine Übersicht über aktuelle Technologien, politische Rahmenbedingungen, Hauptakteure und die neuesten Marktdaten

Download visuals free for press purposes at / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=225

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at / Alle nova-Pressemitteilungen, Bildmaterial und mehr finden Sie kostenlos für Pressezwecke unter: www.nova-institute.eu/press/

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at www.nova-institute.eu/press/

Internet: www.nova-institute.eu- all services and studies at www.bio-based.eu

nova-Institute is a private and independent research institute, founded in 1994; nova offers research and consultancy with a focus on the transition of the chemical and material industry to renewable carbon: How to substitute fossil carbon with biomass, direct CO2 utilisation and recycling. We offer our unique understanding to support the transition of your business into a climate neutral future. nova-Institute has 35 employees and an annual turnover of more than 3 million EUR.

Subscribe to our news on your key issues at www.bio-based.eu/email/

document: 20-11-25_PR_WinterSp~market_reports.docx

document: 20-11-25_PM_Winterak~n_Marktreports.docx