23.06.2020 – 13:16

PRESS RELEASE (EN/DE): The winner of the innovation award "Hemp Product of the Year 2020" is Henry's Hempharvester with a front-loaded attachment for harvesting industrial hemp flowers and stems - especially suitable for small farms

Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=207

Second winner is an architectural research consortium with its modular, off-grid hemp house (SUNIMPLANT) in Morocco and third winner is the world first Lyocell type fibre made from hemp fibres or fibre waste (Lyohemp™ knitwear).

The 17th EIHA Hemp Conference brought together experts from around the world to discuss the latest developments in the use of hemp for fibre, shives, seeds, oil and CBD. Nearly 40 speakers from leading companies and institutes presented their latest findings. The online conference was as interactive as possible, including two panel discussions on cooperation between Europe and North America and the future of CBD. 226 attendants from 35 countries participated in the online conference and discussed more than 250 questions.

Zweiter Gewinner ist ein architekturwissenschaftliches Forschungskonsortium mit seinem modularen, netzunabhängigen Hanfhaus (SUNIMPLANT) in Marokko und dritter Gewinner ist die weltweit erste Faser des Typs Lyocell, die aus Hanffasern oder Faserabfällen hergestellt wird (Lyohemp™ knitwear).

Die 17th EIHA Hemp brachte Experten aus der ganzen Welt zusammen, um die neuesten Entwicklungen bei der Verwendung von Hanf für Fasern, Schäben, Samen, Öl und CBD zu diskutieren. Nahezu 40 Referenten von führenden Unternehmen und Instituten stellten ihre neuesten Erkenntnisse vor. Die Onlinekonferenz war so interaktiv wie möglich, einschließlich zweier Podiumsdiskussionen über die Kooperation zwischen Europa und Nordamerika und die Zukunft von CBD. 226 Teilnehmer aus 35 Ländern nahmen an der Onlinekonferenz teil und diskutierten mehr als 250 Fragen.

Download visuals free for press purposes at / Bildmaterial frei für Pressezwecke: www.nova-institute.eu/press/?id=207

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at / Alle nova-Pressemitteilungen, Bildmaterial und mehr finden Sie kostenlos für Pressezwecke unter: www.nova-institute.eu/press/

Find all nova press releases, visuals and more free-for-press purposes at www.nova-institute.eu/press/

nova-Institut GmbH, Chemiepark Knapsack, Industriestraße 300, DE-50354 Hürth (Ge
rmany)
Internet: http://www.nova-institute.eu/– all services and studies at
Email: mailto:contact@nova-institut.de

nova-Institute is a private and independent research institute, founded in 1994; nova offers research and consultancy with a focus on the transition of the chemical and material industry to renewable carbon: How to substitute fossil carbon with biomass, direct CO2 utilisation and recycling. We offer our unique understanding to support the transition of your business into a climate neutral future. nova-Institute has 35 employees and an annual turnover of more than 3 million €.

Subscribe to our news on your key issues at www.bio-based.eu/email/
(http://bio-based.eu/email/)

document: http://cache.pressmailing.net/content/41cbbac1-6949-4ed0-b32d-f7470f56
e0f9/20-06-23_PR_Winner_E~nnovationAward.docx